לעיתים

מכירים את הסרט "תעביר את זה הלאה?" . אני מודה שלא ראיתי את הסרט. אבל הסבירו לי את המוטו המרכזי. אם אתה עושה משהו טוב למישהו, הוא יעביר את זה הלאה. אם מספיק אנשים יעבירו את זה הלאה יהיה לכולנו עולם יותר טוב.

אנחנו משתדלים לנהוג לפי המוטו הזה. לא בגלל הסרט. אלא בגללנו. אנחנו מאמינים שאם אתה עושה משהו טוב אז קודם כל זה עושה לך טוב (בצורה מאוד אגואיסטית) וגם זה עושה למישהו אחר טוב, ואולי המישהו האחר הזה יעביר את זה הלאה. אני לא אגיד שהפכנו להיות גאנדי או האחות מריה, אבל אני כן אגיד ששנינו חושבים בדרך כלל אותו דבר ביחס למה שאפשר להגדיר "תרומה בסתר לקהילה" ובמיוחד לאנשים פרטניים. ולכן אם אחד מאיתנו מעוניין לעשות את "המעשה הצופי הטוב" של אותו יום/שבוע/חודש/שנה – הוא בדרך כלל לא שואל את השני, אלא עושה את זה (ואם מותר לי להעיד על עצמנו – אז בדרך כלל מכל הלב).

אולי בגלל שאנחנו כל כך מתואמים בנושא הזה, לעיתים כשאני נתקלת בהתנהגות שהיא, איך לומר את זה בעדינות – ברמה הבסיסית פשוט "לא", במיוחד מאנשים שאיתם נהגנו בצורה הזו – אני נעלבת עד עמקי נשמתי.
אני יודעת שאני לא צריכה, אני יודעת שלכל אחד יש ערכים וסדרי עדיפויות משלו ושהנורמות שיש לנו לא בהכרח משקפות מה שאחרים חושבים. ועדיין – עד עמקי נשמתי נעלבת.

5 תגובות בנושא “לעיתים

  1. ואתם עושים את זה בהצלחה רבה!!!

    נעמה וזאביק, אתם זוג נדיר, לא יצא לי להכיר הרבה אנשים כמוכם, ואני שמחה כלכך שהכרנו.

    תמשיכו להיות כמו שאתם, ואל תתנו לדברים כאלה להרוס את טוב ליבכם, את ביתכם הפתוח והכנסת האורחים המקסימה שלכם.

    • תודה, כמו שכבר אמרתי אנחנו מאוד מאוד שמחים שהגעת לבלוג שלנו ויצא לנו להכיר אתכם ולחוות איתכם את השנה הזאת… 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.