חובות (לא) אבודים – הלאווין 2012

זאביק הלך לשחק כדורסל (הוא נהיה מאוד ספורטיבי בזמן האחרון, בשבוע שעבר יומיים סקי, היום כדורסל – בסוף הוא עוד יהיה שרירי וחסון ….)

במקום לקפל את עצמי לתוך המיטה (לפני שהוא הלך הוא הפעיל מדיח, שזאת העבודה שלי בדרך כלל), החלטתי להשלים חובות של החודש האחרון (כמובן שבדרך גלשתי קצת לכל מיני מקומות והגעתי לכל מיני בלוגים מקסימים – אבל זה סיפור לפוסט אחר…)

אז מה היה לנו בחודש האחרון (או קצת יותר)?

יומיים אחרי שזאביק חזר מישראל היה האלווין. מי שלא מכיר (או זוכר מהשנה שעברה) זה חג שבו נוהגים ילדים להתחפש ולחזר על פתחי הבתים בחיפוש אחרי ממתקים. במקור החג הוא כנראה חג פאגני, רגע – למה שאני אתאמץ להסביר? הנה מה שכתוב בויקיפדיה על זה :

מקורו הפגאני של החג נשען, ככל הנראה, על חגיגות השנה החדשה בימי הקלטים – ליל הרוחות, שבו מקובל היה לחשוב כי הרוחות מהלכות על הארץ כי בלילה זה עולם הרוחות קרוב ביותר לעולם החיים. מכשפות ובעלי כוחות על טבעיים אחרים עדיין נזכרים בכל רחבי בריטניה בשעה שילדים בתחפושות מפחידות שונות סובבים בחוצות נושאים בידיהם לפידי חג מיוחדים – דלועים מנוקבים שפרצוף מפחיד נחתך בצידן האחד ונר דולק מאיר בתוכם.

כפי הנראה, גם מקור המנהג להתחפש בליל כל הקדושים נובע מהחג הקלטי. מחשש שהרוחות ייכנסו באדם, הקלטים התחפשו לרוחות ושדים על מנת לבלבלם"

בקיצור – מה שנשאר מהחג היום בעיקר זה התחפושות וחיזור על הפתחים עבור "Trick or treat" (ובתרגום חופשי "תעלול או ממתק).

במפתיע התכוננתי מראש ולא חיכיתי ליום האחרון עם נושא התחפושות ושאלתי כל ילד למה הוא רוצה להתחפש (כפירי ל"איירון מן" ויואבי ל"סופרמן") והכנתי גם תחפושות גיבוי (כפיר ל"קפטן אמריקה" יואב ל"ספיידרמן" או ל"באז שנות אור") . ניצלנו את השירות AMAZON PRIME המצויין, ורכשנו את כל התחפושות המבוקשות מבעוד מועד (האמת שתחפושת "סופרמן" הוא בעצם סדרת פיג'מות שיש בטרגט והפכה אצלנו בבית לתחפושת משומשת במיוחד).
ביום החג, חפרתי בשקיות הבגדים של כפיר ויואב מהגיל הנכון ומצאתי לקצפרולה בגדים כתומים ואפילו חולצה כתומה של הלאווין שזאביק קנה בביקור בארה"ב כשכפיר היה בערך בגיל הנכון ולא נלבשה אף פעם.

עשינו מאמצים רבים לצאת מהבית עם רדת החושך בערך בשש וחצי. לא הצליח. אבל גם שבע בערב זו שעה טובה….. במקור, תכננו להסתובב בשכונה שלנו, אבל ליאת אמרה שהם הולכים להסתובב ברחוב Knickerbocker (נראה אתכם מבטאים את זה…) ושזאת חוויה מדהימה ואנחנו חייבים לבוא לשם. אז באנו.

היינו אנחנו, ומשפחת פלג על כל 4 ילדיה ומשה עם קרן. וחוץ מאיתנו היו שם כל עם ישראל (בחיי) וחצי מהיבשת ההודית ועוד שניים-שלושה אמריקאים אותנטיים (למעט כל בעלי הבתים שהם באמת אמריקאים אותנטיים…). מסתבר שהרחוב הזה מאוד  מפורסם בסאניווייל בגלל ההשקעה הגדולה בקישוט הבתים לקראת החג.

במקום לדבר יותר מדי, אני פשוט אשים תמונות….

 

6 תגובות בנושא “חובות (לא) אבודים – הלאווין 2012

  1. רחמים על הגב של ושל הילדה. תעברי בבקשה למנשא ילקוט (כמו Ergo).

    אנחנו פספסנו את האלווין ביום. בדיוק היינו באויר בדרך לכאן.
    אני מאוד מתפעלת מההשקעות שאנשים משקיעים בקישוט. זה מאמץ לטובת הכלל וזה ממש יפה מצדם!

    • האמת שבכל האיזור יש הרבה השקעה בנושא הקישוט, אבל הרחוב הזה הוא משהו משהו, בגלל זה באים מכל העיר לראות אותו
      אני דווקא מאוד אוהבת את המנשא הזה, למרות שקיבלתי במתנה גם את הארגו 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.