כפיר – מחפש התיכונים

If you would rather read this post in English – here is the link

אם אתם מעדיפים לקרוא את הפוסט הזה באנגלית – הנה הלינק

*******************************************************************************************************

לפני שנה, כפיר ואנחנו התחלנו תהליך של חיפוש תיכונים לכפיר.

למי שלא יודע, תיכון מתחיל בארצות הברית בכיתה ט', ורוב הילדים הולכים לתיכון הקרוב למקום מגוריהם. יש ילדים שבוחרים ללכת לבתי ספר מסויימים בגלל תוכניות ספורט, חינוך ועניין, חברה וכו'. בדרך כלל תיכונים שיש להם תוכניות מיוחדות הם תיכונים פרטיים שעולים הרבה כסף….

בבית הספר שלנו, יש מורה שקוראים לו מייק (הוא המחנך של יואב). אחד התפקידים של מייק הוא להיות יועץ לענייני תיכונים. מייק בנה תהליך של שמתחיל בינואר של כיתה ז', ומסתיים עם בחירת התיכון המתאים לך בסיום כיתה ח'. בתהליך הזה, מייק מוביל את הילדים וההורים שלהם להבנה מה הם הצרכים של כל ילד, ואיזה בתי ספר יתאימו לו. זה תהליך ארוך שכולל הרצאות ארוכות מצידו של מייק (באלוהים, כמה שהוא אוהב לדבר….), תהליכי מחשבה של הילדים וההורים, התאמה ראשונית של רשימת בתי ספר, מעקב אחרי בתי ספר, בחירה של רשימה מצומצמת של בתי ספר ואז הגשת טפסי הרשמה לאותם בתי ספר (ועל כך עוד יסופר רבות בהמשך…).
ההמלצה של מייק לא בהכרח תהיה ללכת לבית ספר פרטי. אם בית הספר הציבורי במקום המגורים שלך – עונה על הצרכים והרצונות שהילד וההורים הביעו, ההמלצה של מייק תהיה ללכת לבית הספר המקומי ובמקרה שלנו, אנחנו חושבים שבית הספר המקומי שלנו (פרימונט) הוא אופציה נהדרת בשביל כפיר, הוא יוכל להתקדם שם בקצב מהיר מבחינה אקדמית, יהיו שם הרבה ילדים שהוא ישמח להתחבר איתם, ונבחרת הבייסבול שלהם משוועת לשחקנים שאוהבים את המשחק 🙂

אבל, לפחות במקרה שלנו, כפיר ריפרף בקיץ על אתרים של בערך 30 בתי ספר נוספים שמייק הציע. בסוף הקיץ הוא צימצם את הרשימה ל 9 בתי ספר, שמיד הצטמצמו ל 5 בתי ספר. ואז, אז התחיל התהליך הקשה של הגשת טפסי המועמדות.

איזה סבל!!!!

מלבד העובדה שהיינו צריכים למלא את אותו מידע בסיסי (שם, מגורים, בתי ספר קודמים, משפחה, תחביבים, הישגים, תחומי עניין, וכו' וכו' וכו') ב 5 מערכות שונות, ומלבד העובדה שכפיר ואנחנו היינו צריכים לעבור ראיונות ומפגשים ב 5 בתי ספר שונים, ומלבד העובדה שהמורים של כפיר ומייק היו צריכים למלא הערכות על כפיר בחמש מערכות שונות (ועל כל שאר הילדים האחרים בכיתה שלו עם כל בתי הספר שהם נרשמו אליהם…) ומלבד העובדה שהיינו צריכים לשלם דמי הרשמה ל 5 בתי ספר שונים (אבל אני חייבת להודות שדמי ההרשמה נמוכים יחסים $50-$100 לבית ספר, שלא כמו בית הספר הבינלאומי באבן יהודה – קראו את ההערה בסוף…).
מלבד כל הדברים האלה, היינו צריכים גם לענות על שאלות. הרבה שאלות. הרבה מאוד שאלות, ואלו לא שאלות של 'כן' או 'לא', אלא שאלות ארוכות שדורשות בין 200 ל 1000 מילים. וזה לא רק העניין של אורך התשובה, אלא מה התשובה (או יותר נכון, כמה חפרנית השאלה, וכמה עמוק אתה צריך להגיע בתוך עצמך כדי לענות עליה…).

אפילו שמייק עשה עבודה נהדרת בלהסביר לנו את כל התהליך, וליווה אותנו יד ביד ועזר לנו המון – עדיין התהליך הימם אותנו. ואחרי שעברנו אותו פעם אחת, אני לא בטוחה שאני רוצה לעבור אותו שוב עם מי מהילדים לקראת התיכון ואפילו לא לקראת הקולג' (שילכו לאוניברסיטת בן גוריון – שם לא חופרים, רק מסתכלים על ציונים… )

בכל מקרה, אחרי 4-5 חודשים שזה יושב לנו על הצוואר ואנחנו עושים את זה בקצב שלנו (זאת אומרת לאט מדי), היום סוף סוף, הגשנו את החלק האחרון לבית הספר האחרון – ועכשיו אני יכולה להגיד, שלמרות שזה היה תהליך שלימד אותנו ואת כפיר המון עליו ועל עצמנו ועל איך אנחנו רואים אותו ואת תפיסות החיים שלו ושלנו, ולמרות שכפיר התבגר מאוד בתהליך הזה וכשהוא יגיש מועמדות לקולג' הוא יעשה את זה בידיים קשורות מאחורי הגב – למרות כל זאת אני חייבת להגיד שזה היה נורא ואיום ושמי שהמציא את התהליך הזה, כנראה חשב על דרכים חדשות לממש את המושג "גיהינום עלי אדמות" 🙂

אבל, כדי שכל העבודה הקשה הזאת לא תלך לאיבוד, העליתי לפוסטים את מה שכפיר כתב ואת מה שאנחנו כתבנו. אני ממליצה להתעלם מכל מה שאנחנו כתבנו, אבל לקרוא את כל מה שכפיר כתב כי זה מהמם (אומנם באנגלית, אבל לגמרי מהמם).

תהנו!

****************************************************************************************************

רשימת המאמרים שכפיר כתב:

My Profile Multimedia Creation

My Page (or "What would you make — edible or otherwise — with squash, tomatoes and strawberries?")

What do you look for in a friend?

 If you could learn any new skill, what would it be and why? 

Explain an event or activity that has impacted your life and or your way of thinking

Describe an extracurricular achievement

Choose three words that best describe you as a person 

What books have you most enjoyed in the past year and why

***************************************************************************************************

הערת אגב

מישהו הפנה את תשומת ליבי לאתר של בית הספר הבינלאומי באבן יהודה. הייתי בשוק מוחלט כשראיתי את המשפט הבא:

For new students, a one-time registration fee of 20,000 NIS per child in addition to tuition is assessed (this is non-refundable).

ומהמשפט הזה, בכלל התעלפתי

Application Deposit 10,000 NIS, paid prior to the admission screening appointment, which will be deducted from the tuition.

ושני אלה לא קשורים כמעט בכלל לתשלום על הלימודים עצמם:

High School Annual Total: 127,500 NIS

טירוף!