הביקור הקבוע

פוסט מ 2015….

***************************************************************************************************

אני יושבת בחדר במוקד הרפואי. הפעם עם כפיר. אני לא יכולה לזכור כמה פעמים כבר הייתי כאן. אבל הרבה. ילדים עם חום, ילדים עם פריחה, ילדה שהתייבשה , ילד שנפל אחורה ופתח את הראש (פתח קטן), תינוק שנפל מהידיים שלי על הבטון, "סתם" חום  גבוה במשך כמה ימים (גם כאן קוראים לזה וירוס…), בטח יש עוד כמה התחלואים ששכחתי. יש תקופות שאנחנו לא רואים רופאים במשך חודשים ויש תקופות שאני מפחדת שמהמוקד יתקשרו לשירותי הרווחה כי אנחנו נמצאים כאן פעמיים בשבוע, כל פעם עם ילד אחר….

התחלתי לכתוב את הפוסט הזה כשהייתי במוקד בשבוע שעבר. כפיר התעורר ביום רביעי כשכל הפנים שלו אדומות מפריחה. וחלקים מסוימים בידיים וברגליים פרחו גם. ילד כלנית 🙂 .
האמת שהיתה לו פריחה קלה בפנים ביום שלישי, אבל היא עברה תוך שעתיים, אז חשבתי שהוא נגע אולי באיזה צמח או משהו שהוא אלרגי אליו. אבל כשהוא קם בבכי וכולו פורח ביום רביעי, הבנתי שמשהו כאן לא בסדר. מיד חשבתי על חצבת. אם אתם לא יודעים, אז החצבת היא מחלה ששכיחותה בעולם המודרני פחותה מאוד. כולנו קיבלנו חיסונים כנגדה (זוכרים זריקה בכתף, בבקו"ם? חצבת….), הילדים שלנו מקבלים שני חיסונים נגד חצבת לפני גיל שש. אז זה קצת מוזר לחשוב על חצבת. אבל, לקראת סוף דצמבר, התגלו משהו כמו 50 מקרי חצבת ברחבי קליפורניה. מסתבר שהמכנה המשותף לכולם היה ביקור בדיסנילנד בחופשת חג המולד. מאז, יש פה מגיפת חצבת. כולם בלחץ מזה. התגלו כמה מקרים אפילו במחוז שלנו. ממה ששמעתי ברדיו, גם אם אתה מחוסן בשני חיסונים עדיין יש איזו עשירית אחוז שתידבק. ואם אתה לא מחוסן, אז כמובן הסיכוי שלך לחלות הרבה יותר גבוה, ואז אתה כמובן מסכן את שאר האוכלוסייה הרבה יותר (למה שלא תהיה מחוסן, נניח, כי ההורים שלך נגד חיסונים, אבל בעצם סומכים על זה ששאר האוכלוסייה מתחסנת ולכן הסיכוי שלך לחלות במחלה קטן, פשוט כי היא לא נפוצה יותר באוכלוסיה).

בקיצור, (אחרי ההרצאה על התפשטות מחלות אפידמיולוגיות  שנתתי כאן), מיד חשבתי על חזרת. ואז אמרתי לעצמי, אם לא חזרת, אז זה כנראה poison oak.  במהלך סופהשבוע כפיר היה בשני ימי טיול בטבע. סביר להניח שלפחות באחד מהם הוא נחשף לצמח הרעיל הזה. התרגום לעברית הוא "אלון רעלני" אבל לא נראה לי שיש כזה בישראל. זה צמח שהעלים שלו דמויי אלון, והוא יכול להופיע בצורת שיח, שרך, דמוי גפן ועוד. צמח חמקמק.  אם נוגעים בו הוא עלול לגרום לפריחה ועוד כל מיני תחלואים (תקראו בויקיפדיה).

כשהרופא נכנס לחדר, הוא העיף בו מבט אחד ואמר "ממה את מודאגת" (אפילו בלי סימני שאלה)
אני לא. `קה שרה, שרה, ואט וויל בי, וויל בי`
"כי אם את מודאגת שזה חזרת, אז זה לא"
סבבה. אמרתי שאני לך שלא מודאגת.
"הייתם ביער בימים האחרונים?"
כן. סיפרתי למעלה, לא קראת ?
" אז זה poison oak, יש לזה את כל הסימנים"
באמת? ואת כל זה איבחנת מזה שהסתכלת עליו ממרחק מטר?
"תני לו סירופ נגד אלרגיה, ומשחה לפריחה, אחרת יישארו לו צלקות,. תוך שבוע הכל יעבור "
זהו? בשביל זה בזבזתי את הביקור הקבוע אצלכם???

חמישה ימים אחרי, הפריחה בפנים ירדה משמעותית,  אבל פתאום כך הגב שלו במצב לא משהו. אז שוב באנו. ושוב יושבים בתור. ככה זה, ילדים זה שמחה…

**********************************************************************************************

פברואר 2020, 5 שנים עברו מאז שכתבתי את הפוסט הזה. שום דבר לא השתנה. חודשים עוברים בלי ביקור אחד אצל הרופא ואז בתוך שבוע 3 ילדים ומבוגר אחד נהיים חולים במחלות שונות והאוטו כבר נוסע אוטומטית למרכז הרפואי הקרוב למקום מגורינו….