הָ – מטרה (בהא הידיעה)

כשהיינו בביקור בישראל ושאלו אותי מה אני עושה כל הזמן, זאביק ענה מיד "SHOPPING" – וזה נכון, אני באמת עושה הרבה קניות. במיוחד לפני הנסיעה לישראל. אבל אני האמת היא שאני פשוט לא סובלת את זה. אין לי סבלנות למצוא את כל הדברים שאני צריכה, אין לי סבלנות לעבור ממקום למקום, אין לי חשק לנבור בערימות השונות ובכלל הרבה יותר כיף לי לשבת בבית ולא לעשות כלום מאשר ללכת ל- SHOPPING.

אבל, כמו לכל כלל, גם לזה יש "יוצא מן הכלל", ובמקרה הזה – תרתי משמע. יש מקום אחד שאני אוהבת ללכת לעשות בו סיור קניות. אני יכולה לבלות שם שעות. ולהוציא המון כסף. זה המקום להודות:
אני אוהבת את TARGET.
תקראו לי שטחית, תקראו לי נקבה – אין מה לעשות אני אוהבת את הרשת הזאת.

מי שלא היה בחנות של הרשת הזו אף פעם ובעיקר ישראלים – לא יבין למה אני מתכוונת. אבל כל מי שהיה לפחות פעם אחת (או יותר נכון – כל מי שהיתה לפחות פעם אחת) מיד יודע על מה אני מדברת: השקט, הסדר, המגוון, התאורה, הכמות, המחירים (והמבצעים) – הכל ביחד נותן את הקומפוזיציה הנכונה בשביל שיהיה כיף לבוא לקנות שם וללכת הביתה שמחים ומאושרים (או כמו שאלי אומר "אין מצב שאישה נכנסת ל- TARGET ולא יוצאת משם בפחות מ- 85$….")

למי שלא מכיר אני אגיד ש- TARGET היא מה שנקרא בעברית "חנות כל-בו" (Department Store), הכי קרוב שאפשר להקביל את זה בישראל זה מה שהיה פעם המשביר לצרכן בדיזינגוף סנטר – אבל באמת באמת שאי אפשר להקביל בין שני הדברים.
יש שם הכל: בגדים מכל המינים ומכל הסוגים (אפילו מחלקת נשים בהריון עם מעילים שמותאמים למי שלא הבינה שבישראל ממש קר ורצה לקנות אחד 12 שעות לפני הטיסה….), מכשירי חשמל קטנים וגדולים, צעצועים, דברי יצירה, כלי מטבח (כולל צלחת סדר לפסח) , ציוד למחשבים, דיסקים ו- DVD, ריהוט בית וגינה, ציוד כללי לבית (סלי כביסה, פחים, מצעים ומגבות), פיציפקע'ס, אביזרים (ACCESSORIES – לא המחלקה שלי :-)), חומרי ניקוי, תמרוקים, הכל, הכל – פשוט הכל!!!!

השקט שיש בחנות הוא מרכיב עיקרי באהבה שלי לסניפים שלהם. אין שם מוסיקת רקע מעצבנת כמו שיש בכל מיני מקומות אחרים, אין שם פרסומות מטריפות את הדעת כמו שיש בכל חנות מקבילה (או לא) בישראל. יש שם אקוסטיקה טובה (בניגוד מוחלט ל- COSTCO) – יכולים להיות המוני אנשים בחנות ועדיין לא תשמע את זה. ובעיקר מה ששומעים זה את העובדים של החנות (ויש המון כאלה) עוברים בין המדפים ואומרים אחד לשני "אני אעזור לך להוריד כאן את הכל כדי שתוכל לסדר מחדש ואז אני אלך לעשות את אותו הדבר בצד השני…"

כל הזמן מסדרים שם את החנות וכל הזמן, מביאים סחורה חדשה או ממקמים סחורה במקומות החדשים כי הם גילו שיותר נוח ללקוחות הסדר החדש (בשפת המקצוע קוראים לסידור החנות פלנוגרמה ומישהו ב-א-מ-ת עובד על הפלנוגרמה של החנויות האלה….).
אבל בניגוד לסופרמרקטים ולא משנה אם הם כאן או שם או בכל מקום אחר בעולם, פה – כשעובד מסדר את החנות, הוא ממש לא מפריע לך לעשות את הקניות שלך. קודם כל, המעברים גדולים ורחבים ככה שבאמת אפשר לעבור שם עם שתי עגלות גדולות ועדיין יש מקום שמישהו יעבור באמצע ודבר שני, בכל פעם שעובד רואה שאתה מעוניין לראות משהו באיזור שהוא עובד בו, מיד הוא זז אחורה כדי שתוכל להסתכל כמה שאתה צריך ולבחור בדיוק בדיוק את מה שבא לך מהמגוון הגדול שיש שם.

המגוון זאת עוד סיבה שאני אוהבת את המקום הזה. במהלך חמשת החודשים האחרונים, ביקרתי בלא מעט חנויות DISCOUNT למיניהן (ROSS, MARSHALS, וכו' וכו') שבהן יש המון המון דברים, אבל הכל בבודדים וצריך לנבור בערימות כדי למצוא משהו שאתה אוהב באמת. מצד שני בחנויות כלבו אחרות כמו SEARS, KOHLS, NORDSTROM ועוד כהנה למיניהן, יש "כפולים" מכל דבר אבל עדיין יש מגוון מ-ט-ו-ר-ף של מוצרים שפשוט מבלבל לך את העיניים. ב- TARGET יש פשוט את המגוון הנכון, בכמות הנכונה. אין לי דרך אחרת להגיד את זה. למשל אם רוצים לקנות מכשיר להכנת וופל בלגי אז יש מגוון מספק מאוד של 6-8 מכשירים שנמצאים כולם באותו מקום אחד מתחת לשני עם תגי מחיר מאוד ברורים ותגי הנחה (PRICE CUT) שאומרים מה היה המחיר המקורי וכמה המחיר הנוכחי וכמה הנחה בעצם זה יוצא (מה שגורם לך להבין שלא תמיד משתלם לקנות תבנית שקעים ב- 4.78$ אם המחיר המקורי היה 4.99$….). הקטע הוא שיש בתוך המגוון של 6-8 האלה רמות מחירים שונות, ככה שאם אתה רוצה ללכת על המחיר הנמוך ביותר – אפשר ואם אתה בקטע של להשקיע בעצמך – גם אפשר.

היום גיליתי גם את "מחלקת הסופרמרקט" של TARGET. עד עכשיו לא ניצלתי את המחלקה הזאת (שהיא די חדשה ב- TARGET באופן כללי – באופן מסורתי הם לא היו בעולם מוצרי המזון אבל לאחרונה הם הכניסו את המחלקה הזאת לחייהם), וגיליתי להפתעתי שיש להם מגוון מוצרים סביר והם אפילו די זולים יחסית. האמת היא שליאת כבר אמרה לי את זה די מזמן, אבל אני פיקפקתי במסקנות שלה בהתחשב במחירים שראיתי ב- SAFEWAY – אבל בדיעבד, מה היה לי לפקפק? זאת ליאת – היא מבינה במחירים הרבה הרבה יותר ממני….. 🙂

אבל – מבין כל המחלקות השוות שאני אוהבת ב- TARGET, הכי אני אוהבת את הכניסה לחנות, שבה נמצאת מחלקת "הכל בדולר" שלהם. אז נכון שלא הכל בדולר, אבל תמיד, תמיד יש שם דברים שאני רוצה לקנות (ובדרך כלל גם קונה :P) . זאת מחלקה עונתית שמשתנה בהתאם למה שקורה עכשיו בשוק. למשל בחג המולד, יש שם כל מיני דברים שקשורים לחג המולד ועולים דולר או שניים.
ב HALAWEEN היו שם כל מיני דברים כתומים, סוגים שונים של מיכלים לאיסוף ממתקים וכמובן שקיות של ממתקים בצבעי כתום זוהר.
עכשיו זוהי עונת ה"לא ברור לי מה" – יש במחלקה הזו  (שמונה בדרך כלל רק כמה מדפים עמוסים בכל טוב) כל מיני דברים שקשורים ליצירה ולשידרוג שולחן העבודה של הילדים: מדבקות, חוברות הדבקה, טושים, צבעי דבק מנצנצים, דברים מסול, דברים שאפשר להדביק עליהם, דברים שאפשר לארגן בתוכם כל מיני דברים אחרים (כמו מעמדים לעטים ולצבעים או דפים וכו') ועוד. רק במגלל המחלקה הזאת אני משתדלת להימנע מלהיכנס ל- TARGET כל יום אחרי שאני מורידה את כפיר בגן.
חשבתי שרק אני כזאת עד ששמעתי היום שתי נשים אמריקאיות אומרות בדיוק את אותו הדבר (רק באנגלית…)

בתור מישהי שעבדה כמה שנים בעולם שתומך ברשתות מזון, כל העולם הזה של קמעונאות מאוד קרוב לליבי. ובתור מישהי שיש לה אוריינטציה קלה לתחום השיווק (תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, קורסים בשיווק של התואר הראשון שאורנה אחותי עשתה ואני עברתי יחד איתה, והרצאות מאלפות-מעלפות שקרן אחותי, מלכת השיווק, מעבירה לי בכל הזדמנות) – אני חייבת להגיד שפשוט יש להם את זה, יותר מכל רשת אחרת שראיתי בארץ או בעולם.

מי שמכיר אותי מ- RETALIX, בטח יחשוב שאני עושה פה מסע שכנוע כדי לקבל איזה תפקיד בעבודה עתידית אצלם (TARGET קנו מ- RETALIX את חבילת הפתרונות העתידית והמשופרת לעולם הקמעונאות).
אבל (לצערי) מיטל כבר זכתה ביושר רב בתפקיד היחיד שהייתי רוצה לעשות שם, ואני בכלל רציתי לעשות משהו שאני בדרך כלל לא נוהגת לעשות (בכל זאת – אני פולניה) – וזה לפרגן לארגון גדול מאוד על הפגנת יכולת משובחת בתחום שבו הוא עוסק.

יאללה, על מי אני עובדת? אני פשוט אוהבת לעשות קניות ובעיקר ב- TARGET… 🙂

 

12 תגובות בנושא “הָ – מטרה (בהא הידיעה)

  1. קוראים לי תמר ואני מכורה ל Target. תיקון קטן, אלי טוען שלא יוצאים בפחות מ 100$
    והמחלקה של הכל ב $ אכן שווה ברמות. עכשיו זה לקראת חג הפסחא…

    • שמעתי שיש פה קבוצת תמיכה למכורי TARGET…. מכילה בעיקר נשים ישראליות (שגם לא עובדות וגם שולחות את הילדים לגנים :-))

  2. איזה פוסט אופטימי 🙂
    מנקודת ראות גברית אני יכול לציין שהמקום נחמד אבל מחלקת הרכב, כלי העבודה והאלקטרוניקה לא מציקים לוויזה שלי כמו אלה של ה-OSH וה-HOME DEPOT

    רק רציתי לציין שאשתי האוהבה יצאה מ-TARGET לפחות פעמיים בפחות מ-30$ . וזה ב א מ ת ראוי לציון!!! אצלי בראש TARGET = WOMEN MAGNET

    • כמו שאמרתי – מישהו שם באמת יודע את העבודה….. ולמזלך הטוב, אישתך לא ממש מחבבת את OSH ו- HOME DEPOT.
      אני באופן אישי, חוששת לגורל הויזה שלנו ברגע שנעבור לבית עם גינה גדולה יותר ובזאביק יתעורר שוב החשק לבנות דברים גדולים מעץ והוא יתחיל את הביקורים שלו במקבילות הגבריות ל- TARGET…

      • וגם לפתע קלטתי שאמרת שתמר יצאה פעמיים לפחות בפחות מ- 30$, מה – היא הצטרפה לקבוצת התמיכה של "מכורי TARGET אנונימיים"???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.