ארץ זבת חלב ודבש

יש לי הרבה מה לכתוב, המון לספר ואפס סבלנות לשבת ולכתוב – ככה זה יש ימים כאלה.

במקום זה קראתי את הבלוג של נעמית (הרחבה במועד אחר) והסתובבתי ב- Ynet ושם שוב צדה את עיני הכתבה של אורי מאיר-צ'יזיק על דבש בייצור מקומי, ואז נזכרתי שהבטחתי להכין עוגת דבש לגן סמדר למחר, מזל שיש לי את המתכון מגן רונית – 10 דקות והעוגה בתנור. אתמול עשיתי אותה עם כפיר בשתי תבניות עגולות קטנות ויצא מהמם, בארוחת הערב כשאורי ואיילה והילדים באו אלינו, איילה טעמה ואמרה שהיא תכין גם בעצמה וליה אכלה 3 פרוסות (ואני כבר לא מדברת על כפיר שאכל בערך חצי עוגה אתמול…)

זאת עוגה סופר קלה – בישול בארבעה צעדים (אומנם לא כמו הבישולים של קרן שיכולה לפרסם את הספר "בישול בשני צעדים" – אבל עדיין קלה באופן מיוחד).

אני מפרסמת בלי ששאלתי את רונית אם מותר, אבל מכיוון שהיא שלחה את המתכון לכל ההורים, אני מניחה שמותר (אם נותנים את הסופרלטיבים המתאימים – ואני בהחלט נותנת …)

***הערת העורך, 19 לספטמבר 2020, 8 שנים כמעט אחרי שפירסמתי את עוגה המקורית, אורן נזף בי על שתי טעויות במתכון, שימו לב לכתוב בצבע האדום)***

קודם כל, לפני שמתחילים לאסוף את החומרים מכינים כוס קפה (כל קפה הוא טוב, העיקר שיהיה חז ק מאוד ובלי חלב – נראה שעדיף לא קפה שחור) ומקררים.

מערבבים בקערה את החומרים היבשים:
2.5 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפייה
1 כפית סודה לשתיה
1 כפית קינמון
1 כפית ציפורן טחונה

מערבבים בקערה אחרת את כל החומרים הרטובים:

0.5 כוס שמן
2 ביצים
0.75 כוס דבש
כוס קפה (זאת שהכנתם למעלה)
1 כוס סוכר (בסדר, לא ממש יבש רטוב – אז מה???)

מוסיפים את הרטובים ליבשים ומערבבים היטב, מכניסים לתבנית ואופים בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות צלסיוס (או 350 פרנהייט) למשך 45 דקות.

הערה חשובה: העוגה צריכה להיות אוורירית וטיפה רטובה.

הערה חשובה 2: אם אופים בתבניות קטנות יותר זמן האפיה מתקצר, אני הכנסתי את העוגות ל- 35 דקות בלבד ועדיין העוגה לא יצאה רוטבה כמו אצל רונית (מצד שני – יצאה פצצה, אז למה אני מבלבלת במוח?)

חג שמח ומתוק לכולם!

7 תגובות בנושא “ארץ זבת חלב ודבש

  1. הייתה התלהבות רבתי ממתכון פשוט וקל, רק נשאלה השאלה , באיזות תבנית עשית?כי כתבת אם עושים בתבניות קטנות והם התעניינו קטנות ממה ?

  2. שאלה טובה. הכנו בשתי תבניות עגולות חד פעמיות קטנות (מה זה? גודל 20? – 24?) , ואתמול הכנתי בתבנית מלבנית חד פעמית – נראה לי גודל 30 על 20. בשני המקרים, הבלילה היתה נמוכה מאוד בתבנית, אבל העוגה מילאה את כל התבנית אחרי האפיה. בגן של כפיר הכינו בתבית אינגליש מאורכת לדעתי והעוגה יצאה גבוהה מאוד.

  3. נראה לי שבחיים לא הכנתי עוגת דבש (למעט "לחם תבלינים" שזה די דומה שיצא לי אולי להכין במסגרת לימודי הקונדיטוריה בניכר) והנה החלטתי שכשנשוב הביתה מהמסע שלנו אני אכין כמה ואפזר לאלה שסביבי, שתהיה להם קצת אוירת חג. גם אם באיחור. במילא הם לא כאלה אורתודוכסים (או מודעים באיזושהי דרך שהתחילה שנה חדשה).
    תודה על המתכון 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.