בולונז לענת של אבי

אבי וענת היו כאן במסגרת ירח הדבש שלהם לפני כמה חודשים.

כשבאים אלינו אורחים, אני משתדלת להכין אוכל שהם אוהבים – בשביל לפנק אותם שיבואו שוב (אלא אם כן אלה אורחים שהמטרה שלי היא שהם יפנקו אותנו – ואז אני מעמידה אותם לבשל לי, עיין ערך רשימת המאכלים ששלחתי לרחלה לפני שהיא הגיעה לכאן או העובדה שהעמדתי את עירית להכין מרק ירקות, עוף בתנור וסלט חצילים ביום שהיא נחתה כאן…)

בקיצור, אבי וענת אמרו שלא צריך לקנות להם כלום. הם מסתדרים (בטח מסתדרים, באו עם מזוודה שלמה מלאה חטיפים, שוקולדים ומנות חמות. ובאמת שאני לא צוחקת כאן… הגעתם לאמריקה ואתם מביאים חטיפים??? זאת ארץ הזאבלה הכי גדולה בעולם! שלא לדבר על "מנה חמה",  באמא שלכם!!!!)

באחת מארוחות הערב, הם הזכירו שאני עושה בולונז מעולה. אני? בולונז מעולה? הכי בסיסי בעולם אני עושה. בצל, בשר, רסק עגבניות. אה, וסוכר. נו שוייין.  הכנתי להם בולונז. ביקשו מתכון. אבוי לבושה. מתכון לבולונז שלי.

1 בצל

3-4 שיני שום

0.5 קילו בשר

קופסת רסק עגבניות (170 גרם)

מים

סוכר

מלח

הוראות הכנה
חותכים בצל ושום לקוביות קטנות (או אם אתם הורים של הילדים שלי, בצל מרוסק לרסק במגימיקס קטן).

מטגנים את הבצל והשום בשמן רגיל עד שמזהיב. (אפילו קצת פחות)

מוסיפים את הבשר הטחון ומפוררים קצת.

מכסים  ומבשלים כמה דקות על אש בינונית כדי שהגדר והבצל יגירו נוזלים.. בודקים שלא נשרף.

אחרי 5 דקות בערך, מתחילה העבודה. מפוררים  הבקר בטחון לחתיכות פצפוניות. אני משתמשת בכף עץ שטוחה ומפוררת לחתיכות פצפוניות ממש (והבשר הכשר כאן הוא בשר מבאס ממש…)

כשהבשא מפורר, אני מוסיפה קופסת רסק עגבניות קטנה (170 גרם), אלא אם כן אני יודעת שיש ילדים שאוהבים המון רוטב ואז אני שמה שתי קופסאות. מערבבת היטב ואז שופכת מים רותחים, כמות שמכסה את כל הבשר ועוד קצת (די, נו / אני מבשלת לפי העין לא לפי כמויות).

מערבבת היטב ואז מוסיפה מלח וגם כף סוכר (הסוכר שובר את החמיצות של רסק העגבניות ).  אם הרוטב לא מספיק "רוטבי " אני מוסיפה מים.

אחרי זה, אני מבשלת על רתיחה בינונית בערך 10-15 דקות. ומילא אוהבת לבשל בקר טחון הרבה  זמן, כי הבקר מתקשה (או לפחות זה מה שקרן טוענת)…

כשאני עושה, אני כבר בדרך כלל מבשלת 2-3 קילו(6 פאונד). לפני שלב הרסק אני מוציאה  בערך שליש מהכמות ועושה בה שימוש לדברים אחרים (נניח פלפלים ממולאים או סוגים שונים של ממולאים אחרים או סתם בשביל לאכול את זה ככה עם אורז חם וטרי).

אחרי שאני מסיימת לבשל וכל מי שהיה רעב אכל כדי צורכו,  אני מקפיאה את הבולונז בקופסאות. לא הרבה מזונות עוברים את ההקפאה בצורה טובה, אבל בולונז עובר מעולה.

אם נניח לא הייתי אמא של הילדים שלי (שמבחינה קולינארית הם הילדים של אבא שלהם), הייתי משפרת את הבולונז בגזר, פלפל, יין אדום ושאר מיני מזונות, אבל אני אמא של הילדים שלי, אז זה מה יש…

תגובה 1 בנושא “בולונז לענת של אבי

  1. יששש עכשיו אכין לאבי את הבולונז שלך…
    חיכינו לו כבר כמה חודשים…
    עד אז אכלנו מנות חמות 😉

    סתםם
    תודהה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.